Retourneren

Retourneren U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst mits online besteld, zonder opgave van reden, te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten, gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice easy@xs4all.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag, binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour, terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Hoe kan ik retourneren? Alle producten die defect zijn of verkeerd besteld zijn kunnen altijd naar ons geretourneerd worden. Nadat u uw RMA-aanvraag goedgekeurd is ontvangt u van onze RMA-afdeling een Kiala Retourlabel en/of een DPD retourlabel via email. Deze plakt u op de doos waarna u het pakket kunt inleveren bij een Kiala-punt bij u in de buurt of bij een DPD Parcelshop.

Houd er rekening mee dat het retourneren en verwerken van uw RMA ongeveer 5 werkdagen in beslag neemt. Uiteraard staat het u ook vrij een eigen vervoerder te kiezen. Houd er dan wel rekening mee dat u zelf verantwoordelijk bent voor een correcte aflevering van uw pakket. Wanneer vraag ik een RMA aan? Voor een correcte afhandeling willen wij u vriendelijk verzoeken alle retouren, in welke vorm dan ook, via de website/email aan te melden. Dit zorgt voor een transparante en heldere afhandeling voor zowel ons als voor u. Binnen de RMA maken wij onderscheid in de volgende aanvragen.


Soort RMA
Omschrijving
Schade
Artikel beschadigd: moet binnen 48 uur na ontvangst gemeld worden
DOA
Defect binnen DOA (Dead on Arrival) termijn (30 dagen)
Garantie
Defect binnen garantieperiode
Verkeerd geleverd
Artikel niet geleverd: moet binnen 48 uur na ontvangst gemeld worden
Geen aflevering
Ander artikel geleverd dan besteld
Restock
Verkeerd besteld: Retour op stock

Schade: Het artikel, de verpakking of omdoos is beschadigd bij u aangeboden door onze transporteur Vervoer is een cruciaal onderdeel in het bestelproces. Belangrijk is dat u bij eventuele vervoersschade direct bij de chauffeur melding maakt van eventuele schade. Twijfelt u? Altijd een melding maken. Op deze manier kunnen wij eventuele schade die hier uit voort komt zo goed mogelijk afhandelen. U kunt het pakket in principe alsnog aannemen. Zijn de goederen in orde dan hoeft u niks te doen. Is de inhoud van uw zending wel beschadigd?
 
DOA: Het artikel is defect geleverd (Dead on Arrival) Het kan voorkomen dat een artikel direct bij ontvangst niet functioneert. Dit kan zijn omdat er tijdens het vervoer schade is opgetreden of het simpelweg een vanaf de fabrikant al defect was. In dergelijke gevallen is het van belang dat dit binnen 8 dagen bij ons word vermeld om in aanmerking te komen voor een DOA-regeling. Na deze 8 dagen kunt u het defecte product rechtstreeks aanmelden bij de fabrikant of als garantie
via de reguliere RMA procedure.

Garantie: Het artikel is defect binnen de garantieperiode Wanneer het artikel binnen de garantieperiode defect raakt en buiten de DOA-regeling valt kunt u ook deze aanmelden als garantiegeval. Zodra wij het artikel hebben ontvangen zal het artikel, indien mogelijk, bij ons gerepareerd worden. In alle andere gevallen zullen wij deze aanbieden bij de fabrikant. De doorloopsnelheid is in het laatste geval afhankelijk van de fabrikant zelf. In sommige gevallen kan het sneller zijn het artikel direct op te sturen naar de fabrikant.

Verkeerd geleverd: U heeft een ander artikel ontvangen dan u heeft besteld Ondanks het feit dat wij zeer geavanceerde warehouse software hebben kan het voorkomen dat er een verkeerd artikel geleverd word. Ook in dit geval kunt u dit melden via het RMA-formulier en na goedkeuring het artikel kosteloos naar ons retourneren.

Geen aflevering: U heeft uw pakket ontvangen maar mist een product dat wel op de pakbon staat als zijnde geleverd Eventuele backorders factureren wij nooit vooraf maar pas wanneer deze daadwerkelijk verzonden/afgehaald zijn. Daarom is het zaak de zending goed te controleren aan de hand van de pakbon. Wanneer er een artikel niet geleverd is verzoeken wij u vriendelijk deze aan te melden via het RMA-formulier. Zo kunnen wij direct een onderzoek instellen en het ontbrekende product alsnog nasturen.

Restock: U heeft een artikel besteld welke u niet meer nodig heeft Het kan ook voorkomen dat u een artikel heeft besteld welke na ontvangst niet meer nodig blijkt te zijn. In dit geval kunt u een verzoek indienen het artikel retour te sturen waarna wij deze restocken. Houd er rekening mee dat wij een minimale restocking-fee van 10% hanteren voor een dergelijke aanvraag. Deze fee word direct in mindering gebracht op het te crediteren bedrag van het betreffende artikel. Wij streven er naar u met het minst plezierige onderdeel van de wederzijdse handel zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bij het aanmelden van een RMA kwestie gaat u akkoord met onze RMA voorwaarden. Zo proberen wij dit onderdeel ook zo plezierig mogelijk te houden. Garanties per fabrikant Voor iedere fabrikant geldt een andere garantie. Op uw factuur staat de garantie vermeld per artikel.

© 2018 - 2024 Easycomputerservice | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel